سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
یادداشت ثابت - یکشنبه 96 آبان 1 , ساعت 7:1 عصر

حضرت استاد حاج شیخ محمد مهدی شب زنده دار در درس خارج فقه سال 1394 به مناسبت شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها جریانی که برای ایشان رخ داده بود، را بیان کردند که در آن را نقل میکنیم:

چند سال پیش به با یکی از دوستانم بودم و به سوریه مسافرت کردیم، به او گفتم من سعادت ندارم چنین کنم اما در مفاتیح گفته شده اگر چند عمل را انجام دهید، میت را در خواب میبینید، کما اینکه نقل شده که مرحوم حائری یزدی نیز در نجف چنین کردند و امیرالمؤمنین علیه السلام را در خواب دیدند و ایشان به آقای حائری فرمود کربلا رفتی به فلان جا نرو که ایشان می‌گوید بعدا فهمیدم آنجا به ضرر من بود.

به هر حال، من به دوستم گفتم این دستور را انجام بده که حضرت رقیه علیها السلام را در خواب ببینی،‌ قبل از این مطلب، ما به مقبره ی حضرت سکینه بنت علی علیهما السلام رفتیم، که در بعض از منابع نام ایشان آمده مثل آن وقتی که حضرت امیر علیه السلام حضرت زهرا سلام الله علیها را غسل دادند و بعد صدا زدند که یا حسن یا حسین یا زینب یا سکنیه هلموا تزودا من أمکم.

در مقبره ی حضرت سکینه علیها السلام که رفتیم، خادم آنجا گز آورد و از ما پذیرایی کرد که من خوردم ولی دوستم گز را نخورد، او شب اول دستورات خاص را برای دیدن حضرت رقیه علیها السلام در خواب انجام داد اما بعدا از او پرسیدم گفت خوابم برد و ذکر را صحیح نگفتم، اما او شب دوم اعمال را انجام داد و حضرت رقیه علیها السلام را در خواب دید.

بعدا از او پرسیدم که چه دیدی؟ گفت صورت حضرت در هاله بود و من به وضوح ایشان را ندیدم، که من در جواب به او گفتم چون تو نامحرم بودی اجازه ی دیدن ایشان به تو داده نشد.

‌اما از او پرسیدم که حضرت به تو چه فرمود؟‌ دوستم گفت که حضرت به من فرمود آن گز را بخور.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ